الأربعاء، 2 أبريل 2008

افلام الرعب - تابع

كنت وعدتكم احكى عن فيلم THE RING


عشان ده كان اخر علاقتى مع افلام الرعب


و بصراحه ردود افعالكم على حكاية THE OTHERS


شجعتنى اوى عشان الفيلم ده كمان كان مشكله
انا الاول قريت عنه فى الجرايد طبعا مع الترجمه الفظيعه ( المكالمه المفزعه )
حتى انا مافهمتش ايه العلاقه يعنى ذا رينج معناها الحلقه مش المكالمه خالص حتى الرنه اسمها رينج تون مش رنج بس

انما انا متعوده على كده فى الترجمه فى مصر


زى ما يكون عاملين حسابهم ان الشعب كله من الجهله و العياذ بالله


يعنى اسمع كده خد عندك
فيلم اسمه NO WAY BACK

تكون ترجمته الحسناء و الثعبان

و تروح الفيلم ما تلاقيش اى ثعبان و لا حتى حسناء


غير كده اخر حاجه فيلم اسمه
GEORGIA RULES

ترجمته اجازه عائليه جدا

طب الطم على وشى ده حتى لو واحد جاهل حايعرف ان دول كلمتين و الترجمه تلاته ايه ده
عارفين نظام عمكو سمير غانم لما كان بيقول
استرانجر ان ذا نايت
شيخ البلد خلف ولد


و الله هوه ده النظام


دلوقت انا خرجت عن الموضوع
فيلم ذا رنج ده كان من حوالى اربع خمس سنين و كنت وقتها عايشه فى القاهره لوحدى و جوزى شغله بره القاهره

فى يوم جابلى تلفزيون جديد كبير تسعه و عشرين بوصه اكبر من اللى كان عندى ( كان واحد و عشرين ) و قال هوه حياخد القديم معاه

قلت خير و شكرته خالص و بعدين قاللى نحتفل بقه بالتلفزيون

ازاى يا سيدى
قاللى نروح السينما بقه

قعدت اضحك و المهم نزلنا انا و هوه بس عشان العيال كانو نامو و الحفله كانت ميد نايت


الفيلم كان بجد مرعب


لا لا حقيقى مرعب


كل حاجه فيه مرعبه و الخضات كتيره اوى و كان بيحكى عن قصة بنت ميته من عشرميت سنه بتطلع من التلفزيون و تقتل الناس
و فى وسط الفيلم و انا اخر شده اعصاب وورايا شويه شبابا عمالين يولولو و يصوتو
لقيت حاجه صغيره جايالى من جنبى
من ناحية الحيط عشان انا كنت لازقه فى الحيطه
يا لهوى هوه انا موعوده يا ناس
طب و النبى مانا باصه
لقيت الحاجه دى بتمسك ايدى
ياخرابىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
قمت اصوت فى نص السيما
و فى نفس اللحظه كان فيه واحده ست بتصوت يا فوشفوش
ات فين يا فوشفوش
اتارى دى طفله صغيره ما تزدش عن سنتين نزلت من حجر مامتها و بتتفسح بقه فى السيما
بعد ما هديت مسكت الطفله و قعدت ابص جامد فى وشها
ما للى فى الفيلم و مطلعه البلاء الازرق على جتته الخلق طفله برضه و ممكن يكون اسمها فشفش برضه
المهم ناديت امها
يا ست يا ام فش فش
جت الست و الحمد الله اتطمنت على بنتها
قالتلى معلش اصلى كنت بارضع اخوها قامت من حجرى و مشيت
قلت لها و كمان اخوها و بيرضع
ياناس ارحمونا مش دى ميد نايت برضك
يعنى العيال احنا سايبنهم فى البيت نيجى نلاقيهم هنا
راحت ام فش فش زعلت منى مش عارفه ليييه
و قالت لى يا مدام احنا دافعين تذاكر زينا زيك
قلت لها ايوه بس الاطفال دى مالهاش ذنب تسهر لحد دلوقتى
ردت ام فش فش انا باجيبهم دلوقت عشان بيرضو ينامو فى السينما يعنى اللى عندهم ولاد يعنى ما يتفسحوش
و كان جرسه فسكت خالص و سبت الملعب لام فش فش و رجعت لزقت فى جوزى اللى قاللى
يعنى انت علطول جايبالنا الكلام كده
قلت له ناس ناقصه مش كفابه فش فش دى اللى كانت حاتوقف قلبى ده انا كنت حاخنقها من غير ما ابص

المهم ان سمارا فى الفيلم كانت بتطلع من التلفزيون و تقتل الناس اللى شافو الفيديو بتاعها
و اللى كان يشوف الفيلم ده لازم لازم حد يكلمه فى تليفون البيت ( مش الموبايل ) مع ان ممكن اي حد تانى يرد
المهم تجيله مكالمه تقوله سبع تيام
يعنى يموت بعد اللهم احفظنا سبع تيام


طبعا البت شكلها بهدله وانا اتبهدلت حقيقى اوى فى الفيلم ده و على راى بنت خالتى ازاى البنت دى مش خايفه من نفسها اساسا

و مش محتاجه اقولكم انها كالعاده جاتلى بالليل و قمت من النوم و قفت ابص على جوزى جامد اوى صحى يا عينى و صرخ جامد
رحت انا كمان مصرخااااااااااااااه اوى

حرام عليكى صرخ فى

قلت له معلش كنت فاكراك فش فش

و كانت مهزله
المهم بعد كده حلف انى ماليش افلام رعب تانى عشان باطلعه على عنيه بالليل

انا كمان حلفت


بس على حاجه تانيه
نه ياخد التلفزيون الكبير معاه و هو مسافر
عشان البت فى الفيلم كانت بتطلع من تلفزيون كبيييييييييييير قوى
و هوه نازل قلت له

ابعت البواب تانى ياخد الصغير كمان
انا حاقضيها راديو
مالها نجوم اف ام


هاهاهاهاهاهاهاهاهاها



اتفرج على مسئوليتك



http://www.youtube.com/watch?v=IlhZCDlEmh0&NR=1





بالنسبه للينك التعليقات على الجروب


http://www.facebook.com/topic.php?uid=5663673625&topic=4103


لو ماعلقتوش يبقى حكاية البلوج دى ما عجبتكوش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5 التعليقات:

Unknown يقول...

ايه يا ايمان الحاجات الجامدة دي وبلوج كمان..على كل مبروك على انك بطلتي افلام رعب
انا كنت مدمنة قبل الجواز دلوقتي مبقتش بستمتع بيها مش عارفة ليه؟؟تقريبا كفاية الرعب اللي معيشهولي شريف وابني...الحمدلله-طبعا انا دعاء الشامي للتوضيح مش اكتر

Crystal Lobna يقول...

أنا عارفه الفيلم ده . هو يعنى مرعب بس يمكن مش للدرجه دى أوى يعنى. أو ممكن عشان أنا مدمنة أفلام رعب على العموم الراديو آمن بردوا

abo treka يقول...

eh el 7alawa de ya om el mun blog w eshte3'alat allah yr7amo ....lw hna kan mat mn el de7k 3leke ana mesh 3aref amsek nasy mn el de7k ..eh foshfosh de,,,,wallahy enty malkesh 7al ....gazr saleb ya3ny hahahahaha

ahmed يقول...

نفسى اعرف :) ازاى خليتى الفيلم الرعب دا :)كوميدى كدا :) انا قولت انك هتقولى كلام يخوف بس المصيبه ان انا كنت بقراه و بضحك :)

Dena_cause يقول...

يااااااارب يعملوا فيلم عن واحدة بتتطلع من الراديو تقتل المستمعين اللى قاعدين عشان متضيعيش وقت و تقعدى تكتبى بسسسس مش سايبة هى ههههه

Template by:

Free Blog Templates